اهمیت تولید یو پی اس در عصر تکنولوژی

امروزه تولید یو پی اس اهمیت بسیار ویژه ای دارد. از آنجایی که برق شهری عاملی مهم در زندگی روزمره انسان ها و نیز کلیه کسب و کارها اعم از کارخانه جات، شرکت ها، ادارات و غیره به حساب می آید، بنابراین تولید یو پی اس و استفاده از آن در مواقعی خاص مانند قطع  ناگهانی برق، به نوعی شاه کلیدی برای رفع مشکلات است.

همچنین از آنجایی که عصر ارتباطات بر پایه استفاده از رایانه ها و ذخیره اطلاعات در آن بنا شده است، بنابر این وجود یک یو پی اس می ‌تواند به عنوان یک محافظ از نرم افزار برای پاک نشدن اطلاعات در مواقع ضروری شمار آید.

معرفی یو پی اس

UPS یا Uninterruptible power supply به فارسی منبع تغذیه اضطراری ترجمه شده است.

یو پی اس (UPS) بدون آنکه وقفه ای در برق رسانی ایجاد نمایند، به عنوان یک منبع تغذیه در دستگاه مورد نظر قرار می گیرد. این دستگاه به عنوان یک پشتیبان و محافظ هنگام بروز مشکلاتی مانند قطع برق وارد عمل می شود.

به عبارت دیگر یو پی اس به کمک انرژی ذخیره شده در باتری که در آن قرار دارد، برق مورد نیاز تجهیزات تامین می کند. در حال حاضر تولید یو پی اس در ایران به یکی از صنایع بزرگ تبدیل شده است.

از جمله شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می نمایند می توان به شرکت های فاران ، فاراتل و هژیر صنعت که در زمینه های دیگر مانند یو پی اس، یو پی اس سه فاز و خرید یو پی اس فعال است اشاره نمود.

 

 

هژیر صنعت - یو پی اس - تولید یو پی اس - انواع یوپی اس

 

تولید یو پی اس چه مصارف و کاربردهایی دارد؟

به طور کلی می‌توان گفت که در هر محیطی که دستگاه یارانه وجود داشته باشد چه در منزل چه در ادارات و چه در شرکت های بزرگ استفاده از دستگاه ups امری لازم و ضروری است. این دستگاه هم در زمان وصل برق از آسیب‌های احتمالی به سیستم ها محافظت کرده و هم در هنگام قطع برق کاربرد اساسی دارد. تولید یو پی اس کاربردهای بسیار وسیعی دارد.

ویژگی های یو پی اس

واحد اندازه گیری یو پی اس بر اساس توان Watt یا VA بنا شده است. Watt از حاصل ضرب ولتاژ در جریان خروجی به دست می آید.  همچنین تولید یو پی اس در اندازه ها و مدل های مختلفی انجام  می پذیرد.

مدل های مختلف یو پی اس دارای ویژگی های مختلفی مانند برخورداری از نرم افزار کنترل کامپیوتر برای ذخیره کردن اطلاعات، خاموش کردن کامپیوتر، پخش آلارم هشدار به هنگام بروز خطا و غیره را دارا هستند. از دیگر ویژگی های کلی که در هنگام تولید یو پی اس رعایت می شود شامل موارد زیر است:

 

تولیدات یو پی اس صنعتی تولید شده در کارخانه شرکت هژیر صنعت

1-یو پی اس سری اسپایدرنت (spider net series)

تولید یوپی اس سری اسپایدرنت دارای برق ورودی سه فاز و خروجی سه فاز می باشد. این نوع یو پی اس ها بعلت ساختار صنعتی و ترانس با خروجی مناسب برای کاربرد های صنعتی طراحی شده و در طیف وسیعی از صنایع و کارخانجات قابل استفاده کاربرد دارند .

در تولید یو پی اس سری اسپایدرنت از تکنولوژی به روز و پیشرفته تبدیل دوگانه (double conversion) استفاده می­شود. همچنین در بخش Inverter این نوع یوپی اس ها از تکنولوژِی IGBT استفاده می­شود.و ضمن تامین خروجی مطمئن برای سیستمهای صنعتی همزمان برای شارژ کردن باطری های مرتبط با آن و از طریق شارژر حرفه ای آ بی ام ا صورت می گیرد. لازم به ذکر است دستگاه موصوف قابلیت شارژ باطری در حالت خاموش را نیز دارا می­ باشد.

محدوده ولتاژ ورودی این سری از یو پی اس ها گسترده و متنوع می باشد و توانایی کار مداوم با  دیزل ژنراتور را دارا می باشد. از طرفی کارت SNMP نیز بر روی این سیستم ها قابل نصب می­باشد که از قابلیت های ویژه و منحصر به فرد آن است. از لحاظ نرم افزاری نیز برای این یو پی اس نرم افزار بسیار قوی و قدرتمندی طراحی شده است.

یوپی اس سری اسپایدرنت هژیر صنعت قادر است نیاز های صنایع و کارخانه های مختلف را به خوبی پوشش دهد.

 

 

هژیر صنعت - یو پی اس - تولید یو پی اس -و پی اس سری اسپایدرنت (spider net series) -2 هژیر صنعت - یو پی اس - تولید یو پی اس -و پی اس سری اسپایدرنت (spider net series)

 

2-یو پی اس سری سوپر نوا (SUPER NOVA SERIES)

ما با تولید یو پی اس با کیفیت  Supernovaدر خدمت صنایع و کارخانجات در سراسر ایران می­باشیم.

ورودی ولتاژ سه فاز و خروجی تکفاز این یو پی اس ها به دلیل عملکرد بی عیب و نقص و ویژگی­های کیفی مانند تشخیص اتوماتیک خرابی ها و قرار گرفتن در حالت صرفه جویی برق و خاموش شدن اضطراری در هنگام بروز خطر مورد استقبال صنایع قرار گرفته است .

این سری از یو پی اس ها با کنترلر DSP ساخته می شوند تا عملکرد دقیق وطول عمر دستگاه افزایش یابد.تولید یو پی اس هژیر صنعت همراه با آزمایشات و تست های گوناگون همراه می باشد و از این نظر کیفیت آن زبانزد کارشناسان و علاقه مندان می باشد.

از امکانات این سری یو پی اس ها می­توان به قابلیت خاموش شدن اضطراری (EPO)، برد رله ارسال وضعیت دستگاه، استفاده از سیستم  Rs232  برای کنترل از راه دور، حالت صرفه جویی در مصرف برق، دارا بودن مبدل فرکانس 50/60 هرتز یا حالت عملکرد 60/50 هرتز، قابلیت دسترسی از  جلو  و خود تشخیصی اشاره کرد.

 

هژیر صنعت - یو پی اس - تولید یو پی اس - Super Nova Series

 

امکانات و تجهیزات

3-یو پی اس سری اترنال (Eternal series)

در تولید یو پی اس سری اترنال ، متوسط ولتاژ ورودی 220 تا 230 ولت در نظر گرفته می­شود و ولتاژ ورودی برق قابل قبول یو پی اس در بازه میان 165 تا 275 ولت قرار دارد.

همچنین فرکانس کارکرد یو پی اس سری اترنال حدود 50 تا 60 هرتز در نظر گرفته می­شود. بازدهی  آن نیز با در نظر گرفتن فیلتر، بالای .97 0 می باشد. ولتاژ خروجی یو پی اس سری اترنال 220 vac تا 230vac تنظیم می­شود. همچنین فرکانس خروجی آن 50 تا 60 هرتز خواهد بود.

باتری از یو پی اس صنعتی از  96vdc و 196vdc تنظیم شده و در زمان قطع برق برای استفاده از حالت باتری فقط صفر میکرو ثانیه می­باشد. میزان اضافه بار قابل تحمل دستگاه در تولید یو پی اس سری Eternal نیز بیش از 125 درصد برای زمان یک دقیقه و بیش از 150 درصد برای 200 میکروثانیه در نظر گرفته می­شود. درگاه ارتباطی این نوع از یو پی اس صنعتی نیز از نوع RS232 بوده و رابط های SNMP و DRY CONTACT نیز برای آن اختیاری به حساب می­آیند.

دمای فعالیت این نوع یو پی اس میان صفر تا 40 درجه سانتیگراد بوده و دمای نگهداری  آن نیز ما بین منفی 25 درجه سانتیگراد و 55 درجه سانتیگراد خواهد بود. میزان رطوبت قابل تحمل این نوع یوپی اس صنعتی نیز  میان صفر تا 95 درصد بسته به فاکتورهای محیطی متغیر باشد. درجه نویز آن نیز کمتر از 55 دسیبل تنظیم شده است.

 

هژیر صنعت - یو پی اس - تولید یو پی اس - Eternal-Series

 

 

 

موارد استفاده یو پی اس در تجهیزات و انواع کسب و کار ها

تولید یو پی اس و استفاده از آن در بسیاری از کسب و کار های کوچک و بزرگ کارایی دارد، چرا که هزینه بسیاری برای راه اندازی یک کسب و کار می شود.

بناربراین تجهیزات موجود در این کسب و کار ها به وسیله ای نیاز دارند که از آن ها مراقبت و نگهداری کند، تا اختلالی در عملکرد آن ها به وجود نیاید. و یا از کار کردن متوقف نشده و نوسانات یا اختلالات مشکلی در کار ایجاد ننماید. به عنوان مثال می توان کسب و کارهای زیر را عنوان نمود:

 

عملکرد یو پی اس در یک رایانه

هنگامی که برق به ناگهان قطع می گردد، دستگاه یو پی اس آلارمی را اعلام می نماید که دیگر برقی وجود ندارد. و شما می توانید تا قبل از اتمام شارژ باطری یو پی اس سیستم رایانه خود را خاموش کنید. بدین ترتیب شما می توانید کلیه اطلاعات خود را در کامپیوترتان ذخیره کنید. توجه به این نکته نیز ضروری است که یو پی اس می تواند از دستگاه رایانه شما در مقابل هر شکلی از اختلالات برق محافظت نماید.

هژیر صنعت - یو پی اس - تولید یو پی اس - انواع یوپی اس

عملکرد یو پی اس در تجهیزات پزشکی

در هنگام انجام اعمال جراحی، سیستم های مانیتورینگ به طور مداوم وضعیت سلامت و جسمانی بیمار را نشان می دهند. در صورتی که برق شهر به هر دلیل قطع گردید، دستگاه یو پی اس بلافاصله وارد عمل شده و تا زمان راه اندازی ژنراتور برای مدتی برق لازم را تامین می نماید. بدین ترتیب با خاموش نشدن مانیتور هیچ گونه اختلالی در عمل جراحی ایجاد شده و تا حدودی می توان گفت که جان بیمار نجات پیدا خواهد کرد. همچنین دستگاه یو پی اس در زمان نوسانات برق، آن را اصلاح کرده و از آسیب دیدن تجهیزات برقی پزشکی محافظت می نماید. بدین ترتیب می توان به اهمیت تولید یو پی اس در زمینه تجهیزات پزشکی پی برد.

کارایی یو پی اس

هژیر صنعت - یو پی اس - تولید یو پی اس - انواع یوپی اس استابلایزر
تولید یو پی اس بر اساس قابلیت ها و ویژگی های بسیار کاربردی بنا شده است که مهمترین این قابلیت ها می توان  موارد زیر را بر شمرد:

هدف کلی از تولید یو پی اس چیست؟

هنگامی که برق شهر قطع می شود وسایل الکتریکی به سرعت خاموش می شود.  در این زمان وجود دستگاه یو پی اس با فراهم کردن برق مانع از خاموش شدن تجهیزات برقی می شود. در تولید یو پی اس دو بخش برای آن در نظر گرفته می شود یک بخش که به عنوان شارژر عمل کرده و وظیفه شارژ باتری های آن را برعهده دارد و بخش دیگر که اینورتور نام دارد، برای تبدیل انرژی مستقیم ذخیره شده درباطری به برق متناوب در دستگاه کاربرد دارد.  البته در  در برخی موارد در تولید یو پی اس یک مبدل بزرگ برق متناوب به مستقیم نیز وجود دارد.

انواع مختلف تولید یو پی اس

تولید یو پی اس به عنوان یک وسیله محافظتی به طور کلی در سه مدل زیر است:

 

هژیر صنعت - یو پی اس - تولید یو پی اس - انواع یوپی اس اینتراکتیو
یو پی اس اینتراکتیو

هژیر صنعت - یو پی اس - تولید یو پی اس - انواع یوپی اس آنلاین
یو پی اس آنلاین

 

ویژگی های اساسی در تولید یو پی اس

در تولید یو پی اس ویژگی های اصلی زیر مورد توجه قرار می گیرد. که شما در هنگام خرید یو پی اس می توانید به موارد زیر توجه کنید:

هژیر صنعت بزرگترین تولید کننده یو پی اس در ایران می باشد. کارخانه هژیر صنعت در شهرک صنعتی عباس آباد تهران قرار دارد.

وسیعترین شبکه خدمات پس از فروش یوپی اس ، استابلایزر و شارژر با 80 نماینده در سراسر ایران در اختیار شرکت هژیر صنعت می باشد.

برند یوپی اس هژیر صنعت با کیفیت و کارکردعالی متضمن عملکرد خوب سیستم های الکترونیکی و گرانبهای شما در هنگام اختلال و یا قطع برق شهر می باشد.

لطفا از سایت هژیر صنعت بازدید کنید و محصولات مختلف مورد علاقه خود را انتخاب و در صورت نیاز از کارشناسی رایگان ما بهرمند شوید.